- Home
- Auto-onderdelen
Onze balancers voor auto-onderdelen
Wat wilt u tillen?

Balancers voor accu's
Accu’s zijn erg zwaar en zijn er in vele afmetingen en gewichten. Hier is gekozen om de accu aan de buitenzijde klemmend op te nemen. Het klembereik van de klem is afgestemd op de diversiteit aan accu’s. Er zijn ook andere mogelijkheden om de accu op te nemen, bijvoorbeeld en haak of met vacuüm.
Toepasbare starre arm tilhulpen
Partner Equo tot 550 kg | Micro-Partner tot 125 kg
Toepasbare kabel balancers
Posivel tot 60 kg | Speedyfil tot 80 kg | Posifil tot 140 kg
Balancers voor wielen voor personenwagens
Met deze starre arm tilhulp Partner Equo worden de wielen liggend opgenomen, 90 graden gekanteld en vervolgens op de naaf gepositioneerd. Het wiel is draaibaar in de klem zodat de operator direct de wielbouten kan monteren.
Toepasbare starre arm tilhulpen


Balancers voor wielen van trucks
Met een starre arm tilhulp kunnen ook grote wielen gemonteerd worden. De Partner Equo is hier hangend verrijdbaar in een railsysteem gemonteerd. Zo kunnen binnen de vereiste taktijd op één station alle wielen gemonteerd worden.
Toepasbare starre arm tilhulpen
Balancers voor het positioneren van losse onderdelen
Langs de assemblagelijn van een personenauto worden veel balancers toegepast. Onder andere voor het positioneren van stoelen, deuren, wielen, dashboard, veersystemen enz. De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. Op de foto is kabel balancer Posifil te zien.
Toepasbare kabel balancers
Posivel tot 60 kg | Posifil tot 140 kg | Posiplus tot 200 kg
Toepasbare starre arm tilhulpen


Balancers voor het positioneren van zware onderdelen
De koppelschotel van een vrachtwagen is een zwaar onderdeel en bevindt zich ook nog in het midden van het frame. Met starre arm tilhulp Partner Equo is het geen probleem om dit zware onderdeel te positioneren.
Toepasbare starre arm tilhulpen
Partner Equo tot 550 kg | Maxi Partner tot 900 kg | Mega-partner tot 1500 kg
Balancers voor het klemmend opnemen van velgen, draaien en positioneren
Deze oplossing is toegepast op de werkplek waar de banden op de velgen gemonteerd worden. Met de starre arm tilhulp Partner Equo wordt de velg aan de omtrek klemmend opgenomen, 90 graden gedraaid en op de assemblagemachine gepositioneerd.
Toepasbare starre arm tilhulpen


Balancers voor het positioneren van zware onderdelen
Assen, naven en tandwielen zijn massief en zwaar. De balancer laat ze zweven. Ook kantelen of draaien is geen probleem. Hier is starre arm tilhulp Partner Equo gebruikt.
Toepasbare starre arm tilhulpen
Micro-Partner tot 125 kg | Partner Equo tot 550 kg | Maxi Partner tot 900 kg
Balancers voor het beladen en ontladen van lasmallen
Een uitlaat van een vrachtwagen is een complex onderdeel. Het samenstellen gebeurt in verschillende lasmalen. Voor het beladen en ontladen van de lasmallen is een tilhulp met starre arm zoals Partner Equo een uitstekend hulpmiddel.
Toepasbare starre arm tilhulpen
Micro-Partner tot 125 kg | Partner Equo tot 550 kg | Maxi Partner tot 900 kg


Balancers voor het beladen van rekken
Op deze werkplek wordt een rek beladen met onderdelen, waaronder de dakspoiler. Deze wordt aan de binnenzijde met vacuüm opgenomen, gekanteld en gedraaid en op het rek bevestigd. Product op de foto: Partner Equo.
Toepasbare starre arm tilhulpen
Micro-Partner tot 125 kg | Partner Equo tot 550 kg | Maxi Partner tot 900 kg
Balancers voor het opnemen en plaatsen van plaatwerkdelen
Motorkappen en achterkleppen zijn vaak samengesteld uit meerdere plaatwerkdelen die met lijm aan elkaar bevestigd worden. Op deze werkplek wordt met starre arm tilhulp Partner Equo de motorkap liggend opgenomen uit de lijmmal en rechtopstaand in het transportrek geplaatst.
Toepasbare starre arm tilhulpen
Micro-Partner tot 125 kg | Partner Equo tot 550 kg | Maxi Partner tot 900 kg


Balancers voor het nauwkeurig opnemen en plaatsen van stoelen en banken
Ook het gewichtloos opnemen en nauwkeurig positioneren van stoelen en banken is geen probleem voor starre arm tilhulp Partner Equo. Hier is de balancer hangend verrijdbaar gemonteerd in een railsysteem om meerdere werkplekken te bereiken.
